Nieuws

Vernieuwend GfK FMCG Jaarcongres

Een inhoudelijk sterk programma, goede sprekers, netwerkmogelijkheden; allemaal ingrediënten voor een geslaagd congres. Marktonderzoeksbureau van het jaar GfK besloot dit jaar een extra ingrediënt toe te voegen: afwisseling. Dat gebeurde in een nieuwe, inspirerende locatie: De Veerensmederij in Amersfoort.

Het was de eerste keer dat het GfK FMCG Jaarcongres in Amersfoort neerstreek. “Eens in de zoveel jaar wil je wat anders”, vertelt Simone van Groesen van GfK. “Het Jaarcongres richt zich op de ontwikkelingen rond fast moving consumer goods, ofwel veel verkochte consumentengoederen, en trekt zowel fabrikanten als retailers. We hadden dit jaar weer een mooi programma met sprekers die vertelden over bijzondere ontwikkelingen van markten, innovaties, producten en diensten. De Veerensmederij was groot genoeg voor 240 man, maar voelde ook knus aan. We hebben opvallend veel complimenten gehad.”

Niet alleen de locatie was vernieuwend, ook de vorm. “Waar we normaal een verhoogd podium voor de spreker hebben, kozen we dit keer voor de omgekeerde wereld: een sprekersvloer met het publiek op een soort tribune. Dat gaf een hele leuke dynamiek en is erg goed bevallen.” Het sprekersprogramma werd onderbroken door een buffet. “Dat was bijzonder goed verzorgd. Het personeel van De Veerensmederij was ook heel vriendelijk. Je hoefde maar een kik te geven en ze stonden voor je klaar. We zijn erg tevreden.”